czwartek, 14 maja 2015

"Cud chleb" jaglany

Ostatnio wiele słyszymy o nietolerancji glutenu.
Alergia potrafi nas dorwać w każdym momencie życia...
Tak stało się ze mną.
Jednak wielu z nas zaczyna również zależeć na zdrowszym odżywianiu.
Zaczęłam kombinować czym zastąpić mój ukochany chlebuś.
I tak powstał chleb jaglany z domieszką mąki kukurydzianej.
Możemy do niego dodać różne zioła, ziarna, suszone owoce.
Jaglanka ma to do siebie, że przyjmuje wszystke smaki.
Podaję wersję podstawową z tymiankiem

Składniki:

●2 szklanki kaszy jaglanej
●4 szklanki wody
●Sól - 1/2 łyżeczki
●3-4 łyżki mąki kukurydzianej
●3 łyżki oliwy z oliwek
●Opcjonalnie pół łyżeczki miodu
●2 łyżki siekanego, świeżego tymianku.

Przygotowanie:

Kaszę wsypujemy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy jak podają na opakowaniu.
Blendujemy. Po ostygnięciu dodajemy mąkę, przyprawy, zioła i co tam chcemy 😀
Mieszamy. Nakładamy do foremki.
Zeby dobrze ubic zrzucamy formę kilka razy na stół.
Pieczemy w 200 stopniach, góra - dół 1, 1/2 h.
Kroić po wystygnięciu.

Bona Apetita!

10 komentarzy :

  1. Jestem mega ciekawa, jak ten chlebek smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak dziwny jak na chleb, ale to przecież nigdy nie będzie prawdziwym chlebem 😉 Cudowne jest to, ze mozna mu nadać smak jaki się tylko zapragnie. Z sałatą i pomidorem smakije wyśmienicie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, jak przeczytałam przepis, to stwierdziłam, że jestem szczęściarą i mogę, przynajmniej na razie, cieszyć się tradycyjnym chlebem. Moja opinia oczywiście nie umniejsza nic a nic temu przepisowi. Modlić sie tylko, abym nie musiała sięgać po alernatywy, a jeśli się zdarzy, to przynajmniej wiem, gdzie lecieć :D

      Pozdrawiamy serdecznie
      Tapenda

      Usuń
  3. pycha! kasza jaglana nadaje się do wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem ciekawa jak smakuje. Czy nie kruszy się po robieniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajoma zrobiła i był smaczny, chyba też się skuszę :)

      Usuń
  5. Po przejrzeniu bloga, z przyjemnością dodam go do linków u mnie, gdyż mam zamiar stworzyć zbiór ciekawych i wartych zobaczenia stron dot. różnych tematów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chleb, a wygląda nieco jak pasztet;D NA pewno spróbuję

    OdpowiedzUsuń