czwartek, 27 marca 2014

Domowy majonez bez musztardy na occie jabłkowym

Jak już kręciłam to ukręciłam dwa!
Tu przepis do majonezu nr 1 majonez.
A teraz czas na majonez nr 2 bez musztardy, metodą prób i błędów( chodziło o to, aby smak był delikaty, jedwabisty, bardziej zbliżony do tego kupnego) i jest, jest, jest!
Jak dla mnie idealny :D



domowy majonez bez musztrady
domowy majonez bez musztrady




składniki



3 żółtka od szczęśliwych kurek
pół szklanki dobrego oleju
pół łyżeczki cukru
pół łyżeczki soli
2 łyżeczki octu jabłkowego
szczypta białego pieprzu
szczypta mielonej białej gorczycy - nie trzeba dawać, bez też dobry :D




majonez bez musztardy
majonez


Przygotowanie


Jaja należy sparzyć, wbić do miski, wyłowić żółtka - przełozyć do wysokiego naczynia od blendera, zacząć ubijać mikserem, dodawać po malutku olej, mieszać na małych- średnich obrotach i mieszać, w połowie mieszania dodać ocet, mieszać i dodawać olej, na końcu przyprawy, spróbować, w razie potrzeby doprawić, przełożyć do słoika, przechowywać w lodówce góra 4 dni!

Bona Apetita!

15 komentarzy :

  1. Z majonezem, to jest tak fajna sprawa, że można go doprawić na swoją modłę. Zachętą dla wszsytkich winno być to, że nie ma żadnych trudności z jego ukręceniem, choć wszsyscy przestrzegają, że jest to niemożliwe, że na pewno się zważy itp. Ci co rozgłaszają takie opinie, to ci, którzy nigdy się za majonez w zyciu nie wzięli.
    Dobrawko świetny przepis.

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, mnie się jeszcze nigdy nie zważył... i też tego nie rozumiem. Przecież to takie proste czary mary :D

      Usuń
    2. Robię nie pierwszy raz majonez ale pierwszy raz z tego przepisu i tu mi się "zważył". Jak widać chu*owy ze mnie kucharz skoro na takim 'prostym' przepisie się nie udało.

      Usuń
  2. Fajne zdjęcia i ciekawy przepis, gratuluję ! Polecam również ulubione musztardy Develey: słodka i bawarska, rewelacyjnie komponują się z sałatkami jak i potrawami mięsnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis :) Majonez na prawdę pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda mój mąż lubi takie majonezy, ja niestety wstrzymuje się przed nim, bo tuczy to ten z artykułu wygląda obiecująco.

      Usuń
  4. Zrobiłem, wyrzuciłem, sałatki nie skończyłem. Ohyda!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat robię majonez z sokiem cytryny i nie dodaje to niego octu. Próbowałam dodawać ocet winny, ale nie smakował mi ten majonez. TWÓwój przepis z octem winnym jest w zasadzie pierwszym, który widziałam i na pewno wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Porażka, szkoda trzech jajek - przepis do kosza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakiego oleju najlepiej użyć? Zależy mi na tym, żeby był to olej z pierwszego tłoczenia, ekologiczny i jak najzdrowszy. Nie wiem tylko, który miałby wystarczająco neutralny smak. Bo na pewno nie oliwa z oliwek ani olej rzepakowy. Jaki zatem? :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałem olej z pestek winogron i wyszło super 😁

      Usuń
  8. Świetny wychodzi na occie jabłkowym!

    OdpowiedzUsuń
  9. widzę, że nie każdemu smakuje, a tak się składa, że to mój ulubiony majonez :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Od Nowego Roku postanowiłam przygotowywać nieco więcej produktów w domu i skusiłam się na Twój majonez. Mogę powiedzieć krótko: jest przepyszny. W smaku w ogóle nie przypomina marketowych propozycji – jest zdecydowanie bardziej przyjemny, delikatny i pasuje do wszystkiego.

    Świetny przepis, bez konserwantów i innych niezdrowych składników. Nie sądziłam, że majonez może być tak inny, a zarazem tak dobry. Pycha!

    OdpowiedzUsuń