środa, 5 marca 2014

Leniwe pierogi, leniwe "ravioli" ze szpinakiem i ricottą!

Miałam ogromną chęć na ravioli ze szpinakiem jednak nie za bardzo chciało mi się lepić pierogi...
Dlatego z tego lenistwa powstało to oto leniwe "ravioli"! Oszukane ravioli, oszukane leniwe lecz smaki prawdziwe!
Czyli "coś" na wzór naszych leniwych!



leniwe pierogi, ravioli




składniki na 3 porcje

450 g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
szklanka mąki typu 500
2 ząbki czosnku
200 g ricotty
2 żółtka
2 łyżki tartego parmezanu
sól - łyżeczka
pieprz
parmezan do oprószenia
łyżka masła - nie trzeba


Przygotowanie

Szpinak rozmrozić w rondlu na małym ogniu, posolić. Dodać posiekany czosnek, wystudzić. Teraz dodać żółtka, ser rozdrobnić widelcem, dodaś mąkę, wymieszać, dodać parmezan, pieprz.
 Zagotować wodę w garnku, posolić, masę nakładać na łyżce, tak jak leniwe, powinna odchodzić od łyżki w gorącej wodzie. Po wypłynięciu kluski gotować około 3 minut, wyciągać łyżką cedzakową.
Podawać głównie z parmezanem, można polać też roztopionym masłem.

Bona Apetita!




leniwe pierogi
Leniwe pierogi, leniwe "ravioli" ze szpinakiem i ricottą!

2 komentarze :

  1. Dobrawko, nie wiem, czy nonszalancki stosunek do tego co się robi jest właściwą drogą na prowadzenie bloga. W takim przypadku czytelnik ma prawo powiedzieć, skoro " ona" robi raviolli, które nie są ani raviolli, ani też kluskami leniwymi, to dlaczego ja mam to czytać. To jest oczywiście subiektywna opinia.

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ doskonale rozumiem opinię, sama miałam problem z nazewnictwem tych klusek, inspiracją były ravioli a forma wykonania jak leniwe pierogi - dlatego leniwe "ravioli" w cudzysłowie. Szczerze też miałam wątpliwości do tej nazwy, ale moim zdaniem broni się cudzuslowem i inspiracją. Samo danie jest bardzo smaczne i proste.
      Dziękuję za subiektywną opinię i pozdrawiam serdecznie
      Bona Apetita!

      Usuń