czwartek, 20 lutego 2014

Ryż misz masz - czyli ryż z mięsem, słodka papryką i kukurydzą

Tak jakoś naszło mnie na ryż i musiałam coś wykombinować z tego co mam...
Więc wyszło słodko - ostro - kwaśno! 
Taka wariacja na temat resztek...


Ryż misz masz -  czyli ryż z mięsem, słodka papryką i kukurydzą


składniki

300 g schabu pokrojonego w paski o grubości 1 cm
1 średnia czerwona papryka
1 średnia żółta papryka
150 g kukurydzy z puszki
1 mała cebula
kawałek pora
pół szklanki ryżu ( ja miałam basmati)
szczypta imbiru
łyżeczka mielonej słodkiej papryki
2 łyżeczki przecieru pomidorowego
pieprz sól
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki octu jabłkowego
łyżka soku z pomarańczy
2 łyżki joguru naturalnego
1 łyżeczka śmietanki
łyżka masła
parmezan






Przygotowanie

Mięso podsmażamy na patelni bez tłuszczu, dodajemy pokrojoną cienko cebulę i por, łyżeczkę masła, lekko solimy. Dolewamy wody i dusimy ok. 30 minut.
Teraz dodajemy paprykę pokrojoną w słupki i resztę przypraw, ocet,przecier,  cukier - nie dodajemy śmietany ani jgurtu, podlewamy niewielka ilością wodą, dusimy ok 15 minut mieszając aby ryż nie przywarł .
Teraz  dodajemy ryż - gotujemy 15 minut - dokładamy kukurydzę, śmietankę i jogurt, mieszamy.
Po 5 minutach dodajemy resztę masła i parmezan - około 2-3 tartego sera.

Bona Apetita!










#ZjedzZapasy



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz