sobota, 1 lutego 2014

Bułeczki owsiane z sezamem z cyklu "Ezoteryczne spotkanie przy piekaniku"

TAK!
Dzisiaj nasze kolejne spotkanie przy piekarniku! Dzięki nim coraz bardziej przekonuję się do wypieków:D 
Wszytko to z inicjatywy Gosi z blogu  Smaki Alzacji
Dzisiaj część z nas piecze chleb, część bułeczki.
A zainspirował nas blog Gotuje, bo lubi
Ja trochę zmodyfikowałam przepis, nie dodałam płatków owsianych, za to upiekłam z mąki owsianej i posypałam sezamem, bo rodzinka go uwielbia :D
Wyszły takie trochę "grahamkowate" :D


Bułeczki owsiane z sezamem z cyklu "Ezoteryczne spotkanie przy piekaniku"

Bułeczki owsiane z sezamem z cyklu "Ezoteryczne spotkanie przy piekaniku"


Razem ze mną piekły dziś blogi:

Justyna z blogu Mama i Pomocnicy
Joanna z blogu Rodzinna Kuchnia
Joanna z blogu Różowa Kuchnia
Ala z blogu Ala piecze i gotuje
Bożena z blogu Moje Kucharzenie  bułki i  chleb
Iwona z blogu Iwka w Kuchni
Dorota z blogu Moje Małe Czarowanie bułki i chleb
Arletta z FB Insulina
Małgosia z blogu Smaki Alzacji
Marta z blogu Para w Kuchni 
Lidia z FB
Anna Maria z blogu What's cooking?
Karolina z blogu Kresowa Panienka


Cytuję przepis  z dopisanymi modyfikacjami :D


1 łyżka zakwasu pszennego lub kuleczka świeżych drożdży wielkości ziarenka grochu

150 g mąki

150 g wody

Składniki na zaczyn zmieszaj w misce na gładką pastę. Naczynie przykryj folią i odstaw w ciepłe miejsce na kilka godzin. Po tym czasie odlej szklankę zakwasu (250 ml), a resztę wylej.

2 szklanki mleka

1 szklanka zaczynu

1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych nie użyłam

3 szklanki mąki ja użyłam owsianej chlebowej

12 g świeżych drożdży

1 łyżeczka soli

2 łyżeczki cukru

2 łyżki masła

Płatki owsiane zalej szklanką mleka. Gotuj do momentu aż w całości je wchłoną. Pozostaw do ostygnięcia. I tutaj właśnie tak nie robiłam, poczyniłam jak koleżanka pisze dalej : Do miski wlej pozostałą szklankę mleka, dodaj zaczyn, pokruszone drożdże i owsiankę, przemieszaj delikatnie. Dodaj mąkę, sól, cukier i rozpuszczone masło. Przy pomocy miksera lub ręcznie wyrób gładkie ciasto, które odchodzi od ścianek naczynia. Jeżeli ciasto jet zbyt mokre, dosyp mąki. Jeżeli zbyt suche, dodaj odrobinę mleka.

Wyrobione ciasto odstaw w ciepłe miejsce na godzinę lub do czasu aż podwoi swoją objętość. Następnie odgazuj i podziel na 9 lub więcej części w zależności od tego czy bułeczki chcesz otrzymać większe lub mniejsze. Uformuj z nich kulki, które połóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostaw je na pół godziny do ponownego wyrośnięcia. Następnie posmaruj roztrzepanym jajkiem z łyżką mleka i posyp płatkami owsianymi. Piecz przez ok. 25 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu wystudź. 

Bona Apetita!






20 komentarzy :

  1. Zapraszam na konkurs :)
    http://apetyczna-babeczka.blogspot.com/2014/02/konkurs-walentynkowy-z-nagrodami.html
    Pozdrawiam cieplutko - Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, dzięki :D Chętnie się pobawię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają...dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne Agrafeczko Ci wyszły, fajnie że je w końcu upiekłaś :-)
    Miło było razem piec.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne bułeczki, też nam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję dziewczyny, jesteśmy wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super bułeczki Ci wyszły, dziękuję za wspólne pieczenie, jak zawsze miło i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super się piecze w wspólnie dziękuje za fajna zabawę :)

    OdpowiedzUsuń

  9. Pychotki! Jutro też zrobię, ale pszenne i bez płatków :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Aleśmy napiekły! Było świetnie, do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciepła bułka z miodem. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna modyfikacja :) dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma to jak bułki z dupką. I widzę, że nie tylko ja pokombinowałam przy przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki kochane, do następnego razu przy bagietkach :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Super się piecze w wspólnie dziękuje za fajna zabawę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pychotki! Jutro też zrobię, ale pszenne i bez płatków :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dziękuję za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń