piątek, 11 kwietnia 2014

Omlet Bony Apeity z wędzonym twarogiem solankowym i oliwkami

Ostatnio mam manię robienia omletów i im podobnych.Mieszam różne smaki i zastanawiam się dlaczego dopiero teraz tak mnie naszło na omleciory :D Wkrótce pojawi sie też oczywiście frittata! Przepisów na omlet jest chyba tyle ilu jest "kucharzy" a znany jest od starożytności... Różni się składem, ilością jaj, sposobem przygotowywania. Ten jest mój i na pewno jeszcze gdzieś tam kogoś...
Może to i proste danie, ale bardzo chciałam się nim z Wami podzielić!
Przy omletach bardzo ważne jest dobre napowietrzenie jaj. Trzeba je dobrze "trzepnąć" ;)

pyszny omlet wegetariański


składniki na 1 omlet
dla jednej głodnej osoby

3 jaja
łyżka śmietanki 18 %
3 łyżki wędzonego twarogu solankowego
kilka pokrojonych zielonych oliwek
garść posiekanego szczypiorku
trochę natki
sól
pieprz
łyżka masła do smażenia


omlet z ziołami


przygotowanie


Jaja wbijamy do miski, dodajemy śmietankę, pokruszony ser, szczypiorek - tak około 2 łyżek, trochę soli, pieprz do smaku i dobrze "trzepiemy".
Na patelni rozpuszczamy masło, wlewamy nasze jaja, nie mieszamy, dodajemy oliwki na całość. Czekamy aż zetnie się spód. Teraz na chwilę przykrywam pokrywką aby wierzch jaja lekko się zszedł. ale lubię puszyste, i miękkie w środku, więc tylko moment.
Odkrywam, składam na pół.
Podaję posypanego ziołami i odrobiną sera. Niebo w gębie!

Mój omlet musi być chrupiący z wierzchu i puszysto - mokry w środku, tak lubię :D

Bona Apetita!


omlet z twarogiem i ziołami




Jajka na Wielkanoc

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz