poniedziałek, 28 kwietnia 2014

sos winegret - vinaigrette

Tego u mnie nie mogło zabraknąć!
Ten sos to jeśli chodzi o mnie podstawa wszystkich dressingów. Wystarczy tylko dodać zioła i ulubione przyprawy, miód, musztardę itd. itp.  - możemy kombinować ze smakiem. Jednak żeby tak się bawić, musimy znać podstawę. Zbiża się, a właściwie już trwa sezon na świeże sałatki, więc do dzieła!
Nie kupujcie dressingów w saszetkach! Przecież to sama chemia, w 3 minuty możecie przygotować pyszny sos sami ;)
Podstawa winegret to oczywiście ocet, oliwa i sól, to wystarczy, jednak ja robię prawie zawsze z czosnkiem, cytryną i pieprzem i taką wersję właśnie mam dla Was!
Sos możecie przechowywać w lodówce.



vinaigrette




Składniki

6 łyżki oliwy EV
2 łyżeczki octu winnego
łyżeczka  soku z cytryny
ząbek czosnku - drobno posiekany
szczypta soli
szczypta pieprzu


Przygotowanie


Do słoiczka wlewamy oliwę, ocet, sok z cytryny i dodajemy przyprawy. Zakręcamy słoik i energicznie potrząsamy kilka minut. Smakujemy i w razie potrzeby doprawiamy. To wszystko, żadnej wielkiej filozofii, naprawdę, po co się truć chemią z saszetki? Sos przechowujemy w lodówce i używamy do naszych ulubionych warzyw.

Bona Apetita!








2 komentarze :

  1. najważniejsze jest to, aby w składzie sosu vinegrette znalazła się oliwa EV, to podstawa, to klasyka ! Nie można kombinować z tłuszczem
    Uwielbiam, u mnie na porządku dziennym.

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń