czwartek, 22 maja 2014

Botwinka po mojemu

Tak, trzeba korzystać z wiosny i co za tym idzie z botwinki ;)
Tym razem moja wariacja na temat botwiny, pyszna zupa ;) 
Przyznam się, że pierwszy raz robiłam na ciepło i wyszła bardzo, bardzo dobra.


botwinka


składniki

pęczek botwinki
1 mała cebula - posiekana
ząbek czosnku - w całości
2 zziarenka ziela angielskiego
1 liść laurowy
sól
pieprz
łyżka octu jabkowego
zrumieniony plaster boczku wędzonego
kleks z jogurtu naturalnego
łyżeczka masła


Przygotowanie

Myjemy botwinkę, siekamy wszystkie jej części. W garnku rozpuszczamy masło, dodajemy posiekaną cebulę, solimy. Teraz dorzucamy botwinkę i czosnek  w całości. Niech się chwilę podsmaży.
Dolewamy około 1 L wody. Dodajemy liść laurowy i ziele angielskie. Dolewamy octu.
Gotujemy dosłownie chwilę, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy ze zrumienionym wędzonym boczkiem i jogurtem naturalnym.

Bona Apetita!



pyszna zupa z botwiny

1 komentarz :

  1. Ja zdecydowanie wolę botwinkę w zupach na ciepło. Twoja wersja tez mi się podoba!

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń