wtorek, 6 maja 2014

Krewetki z natką i czosnkiem - czyli klasyk

Uwielbiam krewetki, owoce morza ogólnie! Bocian chyba pomylił kraje podrzucając mnie do kapusty ;)
Często robię sobie właśnie taka przekąskę.
Prosta i przyjemna w wykonaniu... nie wspomnę o wcinaniu <3


shrimps



składniki

10 -14 krewetek
pół pęczka natki pietruszki
1 duży ząbek czosnku
łyżeczka masła
kilka gałązek koperku
odrobina soli
odrobina soku z cytryny
pół łyżeczki ostrej papryki mielonej, lub chili posiekanej


przygotowanie

Ja niestety miałam średniej wielkości krewetki mrożone. Już obrane, jednak należy przejżeć czy właściwie.
Po odmrożeniu płuczemy je dokładnie.
Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy krewetki, posiekany drobno czosnek, natkę pietruszki, paprykę, smażymy około 5-6 minut. Doprawiamy cytryną, podajemy jeszcze z koperkiem, jeśli chcemy.
Jest to doskonała podstawa do dalszej zabawy z krewetkami. Możemy dodać do sałatki, zrobić koreczki, szaszłyki, przygotowac różne dipy.
Idealna przekąska na przyjęcie, nie zajmuje wiele czasu.

Bona Apetita!





3 komentarze :

  1. No najlepsze połączenie :) a do tego dobra salsa..... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pychota! szybka przekąska i do tego bardzo smaczna..

    OdpowiedzUsuń
  3. Z koperkiem jeszcze krewetek nie robiłam, ale dziś fan tapendy przysłał mi przepis na krewety w którym jednym ze składników jest właśnie koperek. Dla mnie to totalna egzotyka, ale spróbuję. Tak samo egzotyczne wydawało mi sie połączenie z kolendrą, a wyszło pysznie. " Włochy" mi trochę nosem kręciły bo przepis rodem z Francji, ale ostatecznie stwierdzili, że mógł by być ich :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń