wtorek, 20 maja 2014

Kotlety z kurczaka w sezamowej panierce

Moje dziecko bardzo lubi kurczaka a zwłaszcza kotlety z filetów, dlatego też wymyślam różne panierki, żeby nie było tak nudno ;)
Tak powstała panierka z sezamu.



kotlety inaczej


składniki

1 podwójna pierś z kurczaka
3 łyżi bułki tartej
3 łyżki sezamu
roztrzepane jajko
łyżka mleka lub śmietanki
ostra paptyka w proszku
słodka papryka w proszku
sól
olej rzepakowy do smażenia


przygotowanie

Piersi płuczemy, dokładnie oczyszczamy, dzielimy na cieńsze kawałki, mniejsze. Nie rozbijamy ich.
Do miski wsypujemy bułkę i sezam, mieszamy.
W nastepnej misce roztrzepujemy jajo razem z mlekiem lub śmietanką.
Nasze mięso posypujemy solą i papryką w proszku - jedną i drugą, tak aby całe były czerwone. Ostrość zależy od Was, użyjcie tyle ostrej, ile lubicie.
Następnie nasze kawałki mięsa wkładamy do miski z jajkiem i mieszamy, ak aby każdy kawałek był pokryty mieszanką.
Rozgrzewamy patelnię z olejem. Filety obtaczamy  w panierce i kładziemy na gorący olej. Smażymy aż nasze kotlety zrobią się rumiane. Osączamy z tłuszczu na ręczniku kuchennym. 

Bona Apetita!

2 komentarze :

  1. Ja kurczaka opanierowanego w sezamie zawsze zajadam na zimno - jakoś wyjątkowo mi smakuje po wystudzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie w szafce zalega mi sporo sezamu. Dodaję go czasami do różnych sałatek, ale ile można jeść to samo. Szukam więc fajnego nowego przepisu z jego wykorzystaniem i chyba trafiłam :) Jeszcze nigdy nie serwowałam kurczaka w taki wydaniu, a moja rodzina bardzo go lubi. Mam nadzieję, że połączenie go z sezamem im zasmakuje :) Lubię kreatywnie panierować mięso.

    OdpowiedzUsuń